Płatności i dostawa

4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT

4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:

4.1.1. Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.

4.1.1.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki, w sytuacji gdy wartość zamówienia przekracza kwotę 3000 zł, wymagane będzie wpłacenie przelewem zaliczki w wysokości 50% wartości zamówienia.

4.1.1.2. Sprzedawca przesyła na adres mailowy - podany przez Klienta w formularzu zamówienia - fakturę proforma na pełną kwotę zamówienia, ale z zawartą w jej opisie adnotacją wskazującą na wpłatę konkretnie wskazanej kwoty stanowiącej równowartość 50 % wartości zamówienia. Po zaksięgowaniu przedmiotowej kwoty stanowiącej równowartość 50 % wartości zamówienia zostaje ono przekazane do realizacji. Druga wpłata w wysokości 50 % wartości zamówienia jest płatna za pobraniem podczas dostawy zamówienia. 

4.1.2. Płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy.

4.1.3. Płatność ratalna.

4.1.4. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy24 – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie internetowej https://www.przelewy24.pl.

4.1.4.1. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu Przelewy24. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:

4.1.4.1.1. na stronie internetowej https://www.przelewy24.pl - podmiot PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań), wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5 476 300,00 zł, w całości opłaconym oraz do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014.

4.2. Termin płatności:

4.2.1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 24 godzin od chwili zawarcia Umowy Sprzedaży. Klient oprócz potwierdzenia mailowego założenia zamówienia otrzymuje także na podany w formularzu zamówienia adres mailowy fakturę proforma. 

4.2.2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki. Kiedy w sytuacji  wyboru tej formy płatności  Klient odmówi odebrania towaru - już po jego nadaniu wcześniej nie informując o takiej decyzji Sprzedawcy - będzie zobowiązany do pokrycia kosztów przewidzianych w zapisie pkt. 8.11. Regulaminu. 

4.2.2.1. Przy zamówieniach o wartości przekraczającej kwotę 3000 zł, wymagane jest wpłacenie zaliczki w wysokości 50% wartości zamówienia w terminie 24 godzin od chwili zawarcia Umowy Sprzedaży poprzez płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy. Pozostałą płatność Klient dokonuje gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.

4.3. Wskazane sposoby płatności mogą nie być dostępne dla wszystkich Produktów w tym samym czasie. Aktualne informacje o dostępnych sposobach płatności określone są każdorazowo najpóźniej w trakcie składania Zamówienia przez Klienta.

5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU

5.1. Dostawa Produktu do Klienta dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Przesyłki nie są dostarczane w  soboty, niedziele i Święta, wyjątek stanowią dostawy uzgodnione indywidualnie z Klientem. Zamówione produkty dostarczane są za pośrednictwem: firm kurierskich lub własnym środkiem transportu (w indywidualnych przypadkach ze względu na specyfikacje produktu). 

5.2. Dostawa Produktu do Klienta jest nieodpłatna, niezależnie od wybranej przez Klienta formy płatności. Chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej w indywidualnych przypadkach. W przypadku odpłatnej dostawy, koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się z Umową Sprzedaży. 

5.3. Dostawa Produktu do Klienta obejmuje również nieodpłatne wniesienie Produktu, niezależnie od wybranej formy płatności.

5.4. Dla Produktów wielkogabarytowych, dostarczanych w całości w wersji zmontowanej, bądź wymagającej od Klienta jedynie kosmetycznego montażu (w postaci przykręcenia nóżek bądź uchwytów) nadanych firmą Kurierską Zadbano SA z siedzibą w Warszawie lub dosmaczonych własnych transportem, dostawa Produktu do Klienta obejmuje również rozpakowanie, wyjęcie i ustawienie produktu we wskazanym miejscu, niezależnie od wybranej przez Klienta formy płatności. 

5.5. Należy dokonać sprawdzenia dostarczonego zamówienia podczas dostawy w obecności dostawcy. Brak sprawdzenia Produktu nie wpływa na uprawnienia Klienta w zakresie reklamacji o których mowa w pkt. 6 Regulaminu oraz odstąpienia od umowy, o którym mowa w pkt. 8 Regulaminu.

5.5. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy Produktu:

5.5.1. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.

5.5.2. Przesyłka paletowa.

5.6. Termin dostawy Produktu do Klienta określony zazwyczaj jest w karcie produktu. W ofercie Sprzedawcy znajdują się produkty różnych producentów zarówno polskich jak i europejskich, dlatego  czasy wysyłki są zróżnicowane. Termin jest szacunkowy i może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy. W sytuacji zmiany przez producenta terminu dostawy, Klient będzie niezwłocznie informowany mailowo lub telefonicznie o wszelkich modyfikacjach  procesu realizacji zamówienia. W sytuacji braku określenia terminu dostawy produktu w karcie produktu, występuje komunikat "Zapytaj o dostępność produktu". Zapytanie należy wówczas wysłać na adres mailowy: kontakt@invento.info.pl lub skorzystać z opcji "Zapytaj o produkt". Jeżeli produkt już nie jest dostępny z powodu wycofania go z oferty występuje w karcie produktu komunikat "Produkt wycofany z oferty". Termin jest szacunkowy i może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Sklepu Internetowego. Z tytułu anulowania zamówienia lub zmiany terminu realizacji Konsumentowi nie przysługuje prawo odszkodowana lub rekompensata. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:

5.6.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.

5.6.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

5.7. W przypadku niedostępności wystarczającej ilości produktu lub braku możliwości realizacji zamówienia z tytułu rożnych okoliczności niezależnych od Sprzedawcy, tym samym niemożności dostarczenia go w terminie dostawy określonym w Umowie Sprzedaży, Klient zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany mailowo lub telefonicznie. Klient będzie mógł podjąć decyzję co do dalszej realizacji Umowy Sprzedaży w wydłużonym terminie albo odstąpienia od Umowy Sprzedaży i otrzymania zwrotu uiszczonych należności. Fakt anulowania zamówienia lub zmiana terminu realizacji nie rodzi po stronie Klienta  prawa do dochodzenia odszkodowania, rekompensaty, czy domagania się udzielenia rabatu. 

5.7.1. W przypadku gdy brakujący Produkt stanowi tylko część Zamówienia Klienta, niezależnie od uprawnień wskazanych w zdaniu poprzednim, Klient może również podjąć decyzję o rezygnacji z tego Produktu albo jego dostawie w terminie późniejszym niż pozostała część Zamówienia.

5.8. Sprzedawca opłaca dla celów dowodowych i komfortu Klienta opcję sprawdzenia Produktu w obecności kuriera pod kątem ewentualnych uszkodzeń mogących powstać w trakcie dostawy. Stosowny zapis o sprawdzeniu Produktu w obecności kuriera znajduje się na liście przewozowym. Powstałe ewentualne uszkodzenia transportowe należy odnotować na przedstawiony przez dostawcę; do podpisu Klientowi liście przewozowym, jak również wykonać dla celów dowodowych zdjęcia listu przewozowego, sporządzonego w obecności dostawy protokołu szkody oraz wszelkich uszkodzeń opakowania i towaru, następnie przesłać drogą mailową do Sprzedawcy. 

5.9. W przypadku uszkodzenia towaru podczas transportu, kurier ma obowiązek spisać protokół szkody w obecności Klienta. Po złożeniem podpisu na protokole szkody należy sprawdzić, czy informacje w nim zawarte są zgodne z rzeczywistym stanem przesyłki. W protokole szkody powinny znajdować się szczegółowe informacje dotyczące uszkodzenia opakowania zewnętrznego oraz wewnętrznego, ja również produktu. 

5.10. Dodatkowe warunki realizacji dostawy przez firmy kurierskie dostępne są na stronach internetowych: www.dhl.com.pl, www.dpd.com.pl oraz www.zadbano.pl.